Persbericht: Start van het Oranje Fietsen Plan

Trots Haarlem start het Oranje fietsen plan in Haarlem.
De opening heeft plaatsgevonden op 09-03-2018 om 15:45 uur bij de ingang van parkeergarage De Kamp.

Het Oranje fietsen plan houdt in dat tweedehands/wrak fietsen een tweede leven krijgen, doordat ze worden opgeknapt, oranje worden geschilderd en als deelfiets worden ingezet.
Trots Haarlem wil bij elke parkeergarage een station en begint bij garage De Kamp in de Witstraat 1. “Ooit begon Trots met haar plan betaald parkeren per minuut in De Kamp, dus de keuze om juist hier te starten was snel gemaakt” volgens Sander van den Raadt.
Andere plekken waar de partij graag Oranje deelfiets haltes ziet zijn de zogenaamde Bike & Ride plekken. Dit zijn plekken waar of het ov samenkomt of waar bijvoorbeeld grote parkeergelegenheid is ( ook in de toekomst buiten de stad).

De partij ziet het ook als oplossing voor de problemen met de buurtstallingen die nu recentelijk de kop op steken. De buurtstallingen zijn jarenlang niet onderhouden en tarieven niet geïndiceerd. Doordat nu er nu wel aandacht is voor de buurtstallingen en onderhoud wordt gepleegd, schiet het abonnementsgeld ook omhoog. Veel bewoners overwegen nu hun fiets niet meer in de buurtstallingen te zetten. Als in de buurtstallingen fietsen van het Oranje fietsen plan worden opgesteld, zijn er EN minder fietsen in de stalling nodig en kunnen de kosten voor de bewoners omlaag.

De eerste tien bezoekers van de opening van het Oranje Fietsen plan bij garage de Kamp ontvangen een fietsbel, dus iedereen is van harte welkom.